Inskolning dag 2

Ännu en mycket lyckad inskolningsdag vart avklarad med många nya intryck och lärdomar. Morgonen började likadant som igår med den enda skillnaden att jag vaknade 7.29, en minut innan alarmet. Perfekt! Ludvig sov vidare till kl 8.00 så jag kunde göra frukost och fixa lite i köket. Så himla skönt att ha en halvtimme på morgonen för sig själv.

Vi körde till förskolan idag då vi skulle ta med oss hans sovvagn som vi lämnar där. Jag köpte en begagnad Emmaljunga som är stadig, rymlig och med mycket gung. Vilket underlättar när fröknarna ska vagga honom till sömns efter lunchen!

Vädret var toppen så nu var Ludvig inte den enda ungen i jeans och gympaskor! Vi lekte ute med duplo, grävde i sandlådan och hade sångstund. Gården är verkligen helt magisk och är superstor. Barnen har så många alternativ och det finns hur mycket som helst att göra där.

Vid 11 gick vi in och förberedde för lunchen. Idag var det stekt fisk, potatis och sås och HALLELUJA, Ludvig åt! Första gången han inte spottar ut fisken. Och oliver som han aldrig testat förut åt han en massa av.

Efter lunchen var det dags att natta i vagnen. Vagnarna står uppradade under tak och båda ”Knoppe” fröknarna står och vaggar vagnarna. Jag stod förstås med Ludvigs vagn, och då allt är så nytt och spännande för honom ville han bara titta på vad de andra gjorde. Så jag gick iväg en bit och vaggade några minuter tills han somnade. Så trött han var!

Ludvig sov i hela 1,5 timme vilket var så himla underbart då han behövde det och skönt att se honom slappna av! När han vaknade fick jag plocka upp honom och sitta och mysa ett tag innan han var redo att börja leka igen.

Vid 14.00 var det mellis och Ludvig var så himla glad över att få äta macka och frukt ute på gården. Barnen är så himla gulliga när de sitter på rad och äter tillsammans. När mackan var uppäten reste han sig och gick bort till en jämnårig flicka och lekte med henne. Alltså man dör ju bara av stolthet över sin stora grabb. Sen gick han vidare till lekstugan och lekte tittut med hans förskollärare och skrattade så han kiknade. Egentligen skulle man ju kunna stå och titta på hur länge som helst, men det var dags för oss att gå hem och det är bäst att gå när man har som roligast.

Andra inskolningsdagen får alltså högsta betyg! Jag är så otroligt glad över att Ludvig får spendera sina dagar på en sån underbar förskola! Imorgon ska Linus ta över, men jag kommer följa med dom dit och visa vägen. Och imorgon är det fotografering på gården! Blir finskjorta som åker på. 🙂

Jag mår faktiskt toppen, men magen har ju vuxit en hel del igen. Ganska söt kula faktiskt om jag får säga det själv. Men förhoppningsvis lugnar sammandragningar och foglossning ner sig nu när Linus kommer hem och jag kan andas ut. Otroligt vad magen ändras beroende på hur min dag ser ut!

One thought on “Inskolning dag 2

Kommentera gärna!

