Inskolning dag 7

Igår kväll somnade Ludvig vid 19.20 och det kändes som jag hade hela kvällen för mig själv. Men redan 15 minuter senare vaknade han och vi fick lägga om igen. Efter det sov han i två timmar vilket är väldigt ovanligt för honom då han inte gärna sover själv. Det var värsta lyxen för mig och jag kunde i lugn och ro plocka i köket och bland leksakerna samt kolla på Idol (och Ensam Mamma Söker – snacka om skämskudde). Jag skulle gått och lagt mig efter Idol men gjorde misstaget att verkligen ha en tevekväll för mig själv.

När han vaknade vid 22.00 och jag inte låg bredvid var han minst sagt förbannad. Han hade ett vredesutbrott utan dess like och det fanns inget för mig att göra annat än att vänta ut det och se till att han inte gjorde illa sig själv. Efter kanske en halvtimme släppte det och vi kunde ligga och kramas. Sen låg vi i kanske i två timmar och försökte sova, men han låg mest och sparkade på mig och magen och så fort jag somnade väckte han mig. Ja, det var kämpigt helt enkelt! Det är omöjligt att veta vad som försiggår i hans lilla huvud, men uppenbart har han så mycket känslor att han inte vet hur han ska hantera dem. Inte lätt!

När han vaknade på morgonen var han på bra humör igen och jag fick med mig en glad kille till förskolan. Så skönt! När jag lämnade honom grät han lite men det gick över på några sekunder bara. Vi hade bestämt oss för att så länge allt gick bra så skulle jag hämta honom igen vid 14.30 efter mellis. Och tänk vad skönt när man inte hörde något på hela dagen! Istället kunde jag fokusera på att jobba vilket var på tiden.

När jag hämtade honom såg jag hur han stod och fnissade med en av personalen, men så fort han såg mig kom känslorna och gnället började. Lille hjärtat, tänk vad mycket som händer i nu. Många omställningar som i det långa loppet kommer vara fantastiska, men som med allt nytt tar det ju tid att vänja sig.

Förutom allt som sker i hans huvud, så har han även fått något form av utslag över hela kroppen. Det blir värre när han är varm eller upprörd. Vet inte om ni ser på bilderna, men han är liksom flammig och småprickig. Någon som kan ge sig på en gissning vad som är fel?

IMG_1307

Och så lite halvsuddiga men väldigt typiska Ludvig miner så var tvungen att visa dom. 🙂

IMG_1279IMG_1282IMG_1275

5 thoughts on “Inskolning dag 7

Kommentera gärna!

