Inskolning dag 8

Ännu en kämpig natt, men efter att ha pratat med min kompis Lisa har jag förstått att förutom omställningen med dagis så är han också i någon fas nu som inte alls är unik för Ludvig. Nu har jag laddat ner Wonder Weeks boken till min kindle, så istället för att läsa den mysiga Lucy Dillon boken jag precis börjat på, ska jag alltså istället lära mig hur jag ska hantera Luddes tre C. Dvs crying, crankiness och clinging. Vi får väl se om jag blir något klokare.

Dagen på förskolan hade trots allt gått bra. Han hade varit lite trött och ledsen på förmiddagen, men desto piggare efter vilan. När jag kom grävde han i sandlådan och hade det bra, men så fort han såg mig blev han kinkig och ville gå. Klart man måste känna efter hur man verkligen mår när mamma kommer!

Världens sämsta mobilbild men lyckades inte få bättre. Och han var bara så himla söt imorse i sin mössa och pippi tröja som han ärvt av Noah. Gulle!

3 thoughts on “Inskolning dag 8

  1. Min lilla skrutta gör likadant. De säger att hon är hur glad som helst hela dagarna på dagis. Och om jag lyckas smyga till dagis osedd kan jag ju se henne gå om kring och leka med saker och vara nöjd. Men så fort hon får syn på mig börjar hon gråta. Fast det går över fort också. Man lyfter upp henne och kramar henne lite så är hon glad igen. Fast sen vill hon vara i min famn/hålla mig i handen tills vi har gått. Jag får inte gå in och hämta smutstvätt/lappar/blöta kläder utan att hon följer med. Men det kan man ju förstå. Hon har ägnat hela sitt liv åt att hänga med mamma eller pappa eller båda och helt plötsligt börjar vi överge henne varje morgon. Tar en stund att vänja sig vid det nya. 🙂

Kommentera gärna!

