Hösten kom

Vart tog drivet vägen? Energin? Känslan av att jag kunde åstadkomma vad som helst? Jo, hösten kom. Och förkylningen med halsont och hosta och sömnlösa nätter. Direkt försvann det goda humöret.

Men jag ser en vändning nu. Ludde sov 3 timmar på dagis igår av sina 5 han var där. Pedagogerna skämtade om att han bara kommer dit för att sova, men jag är bara glad att han kan ta igen sig. För hans nattsömn påverkas aldrig negativt av en lång vila, snarare tvärtom, och inatt sov han från 8.00 till 7.00 bredvid mig men utan uppvaknanden. Halleluja!

Min kompis Verena är fortfarande här med sin son och idag har Ludde och jag tagit ledigt för att åka till simhallen och sen åka och shoppa lite med dom. Ska bli himlarns mysigt och måste passa på att köpa lite underställ och strumpor och sånt till Ludde. Kanske det blir några fina kuddar till huset också? Kläder till mig köper jag ju aldrig, men förra veckan beställde jag faktiskt ett par vinterkängor till mig för kalla promenader. Hoppas dom kommer snart bara för det börjar onekligen bli kallt nu!

Sorel

One thought on “Hösten kom

Kommentera gärna!

