annatotti barnstolsdyna för antilop – i turkost

Min hemsida www.annatotti.se är fortfarande under konstruktion och lite halvknasig sådär, men det går ju alltid att kika där och sen maila mig på anna@juhlin.nu! Tex så är det fel bild på stolsdynorna, men jag ska åtgärda det snart. Man kan iallafall se vilka färger som finns att beställa. Denna här ska snart iväg till en liten kille i Hallstahammar! Och ja, jag inser att jag borde stryka delarna innan jag syr dynor som ska fotas, men jag lovar de rättar ut sig på bara ett par dagar.

annatotti barnstolsdyna för antilop annatotti barnstolsdyna för antilop

Jag vet att det finns andra som gör barnstolsdynor, och en del för ett billigare pris. Men ibland kan man inte jämföra ”apples and oranges” som man så fint säger på engelska. Vad som gör mina barnstolsdynor extra bra är flera saker.

  • Tack vara att tyget går över huvuddelen av stolen så kasar dynan inte ner och bebisen som gärna kastar huvudet bakåt slår sig alltså inte.
  • De flesta som finns på marknaden (inklusive färg och forms) är stoppade med vadd. Mina är gjorda med skumplast och har därför mycket bättre stuns och hållbarhet.
  • Tygerna är avtorkningsbara men även maskintvättbara i 40 grader. Vill man tvätta i maskin kan man plocka ut skumplasten inuti alternativt tvätta med och sen lätt justera dynan eftersom den är tillgänglig. I det senare fallet rekommenderar jag att man kör ett program utan centrifugering.
  • Dynorna är speciellt framtagna för Ikeas Antilopstol och passar därför den som en handske!

Hör av er om ni har några frågor om dynorna! Nu ska jag fortsätta sy och dricka en massa granatäpple te från Turkiet som jag blivit helt frälst i. 🙂

2 thoughts on “annatotti barnstolsdyna för antilop – i turkost

    1. Hej! För tillfället har jag gjort ett uppehåll med att sy dessa. Kanske återupptar jag dom i höst och isf kostar dom 300 kr med frakt.
      Mvh, Anna

Kommentera gärna!

