Preggo uppdatering

Helgen med Linus hemma var som vanligt hektisk, och min kropp orkar inte alltid med. Jag antar att jag måste inse att det kommer dröja innan jag är tillbaka i samma fart som jag är van vid och önskar mig. Jämförelsevis måste jag ju ändå säga att denna graviditeten har hittills varit enklare än när jag bar på Ludvig, och om jag skulle sänka tempot så skulle jag nog må toppen.

Två månader kvar och jag tror inte riktigt att jag ännu har förstått innebörden av att jag ska bli tvåbarnsmamma. Jag läser ju en del gravidbloggar, och alla skriver hur mycket de längtar efter bebisen, men för mig får det gärna dröja. Visst är jag jättenyfiken på vad det är för någon vilde där inne, men samtidigt känner jag mig inte redo än. Jag behöver dessa kommande månader för att bearbeta allt.

Dessutom känner jag att jag behöver denna tiden att fokusera på företaget. När Ludvig är på förskolan går allt mitt fokus till att hantera beställningar. Just nu ligger jag precis där jag vill med en lagom ström av beställningar vilket innebär att jag alltid har att göra, men inte känner mig stressad.

Det känns som magen är gigantiskt (mycket pga att hon rör sig så mycket samt jag har mycket sammandragningar), men när jag ser på bilderna så är den ju faktiskt ganska liten och söt!

Hoppas alla skånevänner håller sig undan från stormen och att ni inte råkar ut för tråkigheter! Här i Stockholm är det fortfarande vindstilla…

4 thoughts on “Preggo uppdatering

  1. Så fin din lilla mage är! Ska bli kul att se vad det är för liten tjej därinne.
    Vi ska på ultraljud om två veckor och har bestämt oss för att ta reda på vad det är för kön. Inte för att det spelar någon roll, huvudsaken är att allt är bra, mera för att det är praktiskt. Blir det en tjej får hon ärva Julias blommiga tapeter. Blir det en kille får Victor bestämma stil på rummet:)
    Vi har sett fram emot det här länge nu, så det är lite nervöst innan man vet…

    Jag måste få säga att jag tycker du är så driftig som driver företaget och ställer ut på mässa fast du är höggravid och har en liten kille därhemma!
    Ha det gitt och hälsa Linus!
    Kram från Sunne

Kommentera gärna!

