Vovvslingarna och det dåliga samvetet

Dagarna bara rusar iväg och jag har helt tappat koll känns det som. När Ludvig är på förskolan ligger allt mitt fokus på beställningar (som jag inte ens hinner fota för jag skickar iväg dom så snabbt) och när Ludvig är hemma är jag förstås upptagen med att ta hand om honom. Så allt det där andra blir drabbat. Som huset. Oj vad mycket jobb vi har med att fixa, städa och organisera här hemma. Luddes rum ser ut som ett bombnedslag, Filippas rum är fullt med tyger och min syhörna som saknar förvaring vill jag inte ens nämna.

Kalendern är inte uppdaterad och imorse missade vi Ludvigs 18 månaders koll och vaccin (trodde det var imorgon) och jag har ingen aning om när jag ska träffa barnmorskan härnäst.

Och så har vi förstås dom här två. Som blir överlyckliga när Fedex ringer på dörren för kanske kanske är det någon som vill leka med dom, men som annars bara ligger i sina korgar (eller här singular – korg) och pustar. Om jag hade dåligt samvete för hur hundarna blev ignorerade när jag var gravid med Ludvig så lever jag nu istället i förnekelse. Jag vill liksom inte ens tänka på hur lite kärlek dom stackarna får nu. 😦 Imorgon ska jag iallafall banne mig gå till och från dagis med hundarna – även om det skär in på min jobbtid och även om det regnar! Våra fina vovvslingar!

fr20131030205117

One thought on “Vovvslingarna och det dåliga samvetet

Kommentera gärna!

