Nyfrissad

Känslan av att ha spenderat en hel (ja till 15.30 iallafall) dag med att ta hand om sig själv = PRICELESS! Efter att jag lämnat Ludvig på förskolan tog jag pendeltåget till storstaden (tar 20 minuter men känns som en annan värld) och rusade till min underbara frisör Seppi på Noir. Hon tar så himla bra hand om mig och jag blir alltid supernöjd! Nu hade jag inte varit hos henne på över 6 månader (!!!!) så det behövdes ju minst sagt.

Efter att jag blivit snygg mötte jag upp mina gamla Disney kollegor/mammavänner samt deras bebisar och promenerade lite och lunchade på en uteservering. Jag som annars njuter av min tystnad ”här ute på landet”, kunde inte snacka nog! Underbart med vänner som man aldrig slutar hitta ämnen att prata om tillsammans. För tillfället blir det ju mycket bebis/barn snack, men ni fattar.

Sen var det dags att ta pendeltåget tillbaka och jag måste bara berätta vad som hände när jag kom till bilen. Parkeringsfickorna var små, och på båda sidorna hade bilar parkerat ganska nära. Jag tryckte allt vad jag kunde, men jag kunde helt enkelt inte få in magen i bilen. Det hela slutade med att jag fick öppna bakluckan och klättra in bakvägen. En hel skolklass stod en bit bort och hade nog ganska kul åt min situation. 🙂

Vilket fall, när jag väl lyckats ta mig in i bilen körda jag till barnmorskan och hade äntligen min vecka 32 koll. Jag går in i vecka 34 (33+0) imorgon, så berättar om besöket då istället med en ny magbild. Tills dess får ni se mitt snygga hår iallafall samt en ”outfit” bild. Inte ofta jag har smink och klänning på mig, så man får ju passa på! 😉

Categories JAG

3 thoughts on “Nyfrissad

Kommentera gärna!

