Gravidvecka 34 (33+0)

Igår kväll kikade jag tillbaka på bloggen från när jag var gravid med Ludvig, och mitt inlägg från vecka 34 då var i princip identiskt med det jag tänkte skriva idag. Samma vikt (70 kg) och samma SF mått (30 cm). Men till skillnad från det inlägget då jag fick sova hela nätterna, så är jag nu istället på gränsen till ett nervsammanbrott. Jag fattar bara inte varför Ludvig vaknar som han gör. Han är inte ledsen, och han vill ingenting. Han kan bara inte sova och kan ligga vaken eller slumra till och från i flera timmar. Och nära nära ska han ligga, och självklart kan jag inte sova då. Så inatt fick jag ca 3 timmars sömn, och dessa timmar var inte ens sammanhängande.

Dessutom hade jag magknip, sammandragningar och molande värk hela natten medan Filippa levde rövare. När jag väntade Ludvig tror jag samma sak hände, och jag misstog det för förvärkar. Men nu ”vet man ju bättre” och det var inget som oroade mig. Var bara sjukt irriterad över att jag inte fick sova.

Jag har ondare än normalt i höger höft (något jag har problem med även när jag inte är gravid), och har jag varit aktiv en hel dag kan jag ofta inte ens gå på kvällen. Utöver detta har jag inga krämpor i rygg eller så som jag hade tidigare i graviditeten. Det är skönt att ändå känna sig relativt ”lätt” och att förhållandevis må så bra. Om vi bara kunde få till sömnen nu hos storebror skulle allt vara guld…

gravidvecka 34gravidvecka 34

2 thoughts on “Gravidvecka 34 (33+0)

  1. Vad skönt med sömn! Jag har inte sovit en enda natt på flera månader utan att vakna varannan timme, men jag är van vid det nu så inte trött längre haha, finns nog något syfte med allt;)
    Trevlig helg!

Kommentera gärna!

