Underbar lördag!

Vilken fantastisk dag vi har haft! Perfekt lördag. Först tog vi sovmorgon och myste riktigt ordentligt innan vi åt frukost. Sen promenad i solskenet med hundarna följt av fix i trädgården (läs: plocka hundbajs).

Lagade uppskattad carbonara till lunch och därefter sov Ludden i nästan två timmar i vagnen medan jag sydde och kollade Breaking Bad.

När Ludvig vaknade lekte vi och jag började förbereda middagen vilket blev Pad Thai. Och så kom min mammavän Elin med hennes son Jonah som är lika gammal som Ludde. Efter middagen hade barnen galet mycket energi och lekte järnet. Vilket innebar att vid 19.00 var båda supertrötta och våra vänner begav sig hem. Välling och pyjamas på Ludde, och sen somnade han på två röda.

Och nu sitter jag alltså här på soffan med en skål lösgodis, två nya tidningar och ”Så mycket bättre” på tv.

Detta kanske inte är varje persons definition på en perfekt lördag, men för mig har det varit det. Sen att huset är välstädat, tvätten vikt och lagd på plats är ju bara grädden på moset. Lycka!

Kan även berätta att Linus hade en bra dag i Italien och han var faktiskt och kollade på ett hus som vi är intresserade av att hyra. Så planerna på att spendera sommaren i Italien fortskrider. Tänk på det mina vänner när ni börjar planera inför sommarsemestern. Kanske bila med familjen till Milano? 🙂

2 thoughts on “Underbar lördag!

    1. Visst är dom! Från H&M home faktiskt. Prisvärda!
      Nej, mannen jobbar i Italien så har lägenhet där och nu tänkte resten av oss kanske flytta dit för sommaren. 🙂

Kommentera gärna!

