Gravidvecka 36 (35+3)

Vecka 36 och jag är trött på att vara gravid. Trött på att vara gravid, men längtar inte alls efter bebis. Får man lov att säga så? Jag läser ju en del gravidbloggar och alla pratar om hur oändligt mycket de längtar efter att få träffa sin bebis. För mig känns det som det för tillfället är högst tillräckligt med barnet jag har.

Min bitterhet har absolut att göra med att jag varit sjuk (förkyld med halsont, hosta etc) i en vecka nu och dessutom sover dåligt pga liten kille som väcker mig oavbrutet. Och är det inte han som stör mig så är det magen med sammandragningar, ”mens” värk och bebis som gör akrobatik. Så nej, att vara gravid/mamma just nu är inte så himla käckt. Hade helst velat ta en paus i några dagar och gömma mig ensam på en öde ö.

Men vem vet, en god natts sömn och allt är säkert bra igen. Vi hoppas det iallafall!

mage-v36
Obs! Magen ser mindre ut på bild än den är i verkligheten!

4 thoughts on “Gravidvecka 36 (35+3)

  1. Heja kämpa på!
    Även om det inte alltid är en dans på rosor att vara tvåbarnsmor heller, så tycker jag HELT ÄRLIGT att det jobbigaste med att ha två barn ganska tätt (har lite knappt 18 mån mellan mina) var att vara gravid och mammaledig samtidigt. Att hålla takt med en fullfart liten unge med illamående, trötthet, foglossning är en övermänsklig uppgift. Jag är mycket imponerad av att du klarar av det när din man är borta och jobbar.

      1. Köp en bärsjal och/eller en ergonomisk bärsele. Det är mitt bästa tips. Man behöver händerna till annat och vill vara snäll mot ryggen. 🙂

        Och som min BVC sköterska sa: Bebisar tål mer än man tror. Så länge du inte låter storebror stå och hoppa på bebisen ska det nog gå bra.
        Jag höll på att svimma när hon sa så men jag slutade vara rädd när storebror ville krama lillasyster iaf. 🙂

  2. Anna jag vet att det är skitjobbigt när man är höggravid och har en 1,5 årig som tar all energi, man vill ju bara hoppa av tåget liksom. Jag tyckte i alla fall det blev SÅ mycket lättare den dagen hon var ute, hoppas det blir så för dig med! Att vara med en bebis (om man nu inte har en massa problem och så) är ju rena rama semestern, långt ifrån så intensivt som med en. krävande 1,5-årig. Nu är hon iofs en riktig sovbebis och sover redan oftast hela natten 10-5:30 (tackar gudarna för det eftersom jag har börjat söka jobb igen). Menar bara att det finns hopp 🙂 Du kommer oavsett ha mycket mer energi efter förlossningen när du återhämtat dig! Stor kram!!!

Kommentera gärna!

