KappAhl tips!

När Ludvig nu har lämnat bebis klädstorlekarna bakom sig så har jag insett hur mycket FULT det finns för grabbar! Förlåt, men måste allt ha stora skrikiga tryck? Usch, inte alls fint och sen varför ska allt vara så ”tufft” och ”argt”? Ta t ex angry birds. På killavdelningen är de, ja som angry birds ser ut. Men sen när man går in på tjejavdelningen så är det gulliga små fåglar och med texter som ”cutie”. Jag ser inga problem med att ha tjej- och killavdelningar i butiker, dels för att jag förstår det är ekonomiskt lönsamt och dels för att det är lättare med merchandising för butikerna. Och vill jag handla något från tjejavdelningen till Ludvig så gör jag ju det utan att tänka närmre på det. MEN, jag avskyr när de så uppenbart ska trycka in små barn i fack. Dvs, flickor ska vara snälla och söta och killar ska vara tuffa och coola. Näää, vill mycket hellre ha två söta BARN!

Därför är jag så himla glad att de börjat med vuxenkollektionen ”Hampton Republic” för barn! Jag hoppas dom fortsätter med detta märke, för jag tror vi kommer fortsätta handla en hel del till både Ludde och Filippa därifrån. Och eftersom det var ”Ta 3 betala för 2” gick köpet totalt på 358 spänn. Klockrent! Nu hoppas jag bara att de tar in hästmotiv i kollektionen, då skulle den vara ultimat! 😀 (Och ja, Filippa kommer ärva dessa kläder och kommer också vara superfin i dom!)

3 thoughts on “KappAhl tips!

  1. Håller verkligen med! Blir tokig på alla fula och skrikiga tryck. Min lillkille har fortfarande 86 men bävar inför när det är dags att lämna bebisavdelningen. Tycker lätt man kunde strunta i tjej/killavdelning för barn och istället ha en gradvis övergång från ”flickigt” till mer neutralt till mer ”pojkigt” i andra änden. Jag hade gärna köpt tex en rosa tröja till min kille, om den bara hade sett vettig ut utan spets o fula tryck (nu kör vi på rosa strumpor från polarn istället för att bryta av lite iaf 😉 )
    Ha en bra helg!

  2. Håller med till fullo – det var just det jag inte gillade i USA där det är ännu mer extremt. Typ bara cutie och volanger för tjejer och svart, bilar och fula tryck för killar… Pojkigt i sig har jag däremot inget emot och är inte så mkt för ”hen-kläder” 😉

Kommentera gärna!

