Chock

Som om jag inte har tillräckligt med besvär så fick vi precis uppleva en dramatisk kväll. Usch vad otäckt det var!

Ludvig hade dragit ut sladden på silver ”granen” som stått i hallen och drog omkring den. När jag upptäckte detta så ställde jag tillbaka den och satte i kontakten medan jag förklarade för Ludvig att han inte får röra den. När den inte tändes så vickade jag lite på sladden, och helt plötsligt får jag en ordentlig stöt som liksom greppar tag om min hand i några sekunder.

Jag skriker högt och kissar på mig och har ordentligt ont i handen. Ludvig som står mitt emot mig blir förstås rädd och börjar gråta. Jag börjar också gråta av chock, och rädsla. Dels tänker jag på att det lika gärna kunnat vara Ludvig som fått smällen, och sen undrar jag förstås om det kan ha påverkat bebisen.

I kanske fem minuter gråter Ludde och jag hysteriskt och kramas samtidigt som jag försöker göra välling till honom. Allt blir bättre med välling. När jag lugnat ner mig ringer jag Linus som sitter i flygplanet och är på väg att starta. Han säger åt mig att ringa sjukvårdsupplysningen, men jag bestämmer mig för att ringa bb sthlm.

Dom tycker vi ska ta det säkra före det osäkra och ber mig komma in. Så jag lämnar Ludvig med vår au-pair (som också är väldigt uppskakad) och kör till Danderyd.

Direkt när jag kommer in lyssnar en barnmorska på magen med tratt och konstaterar att bebisens hjärtljud låter bra! Hon kopplar då på ctg och kollar bebisens kurvor i en halvtimme. Självklart börjar Filippa leva rövare som hon alltid gör när barnmorskorna”bråkar” med henne. Så underbart!

Efteråt fick jag träffa en läkare som bara bekräftade att allt var bra och jag inte hade något att oroa mig för. Jag är inte särskilt orolig av mig som person, men det känns skönt att kunna lägga mig nu och veta att allt är bra.

Nu sover Ludvig tungt, och jag hoppas verkligen han inte får mardrömmar av händelsen. Barnen är ju det finaste jag har, och det finns inget värre än om något skulle hända dem. Min hand ömmar fortfarande, men inte värre än så. Nu ska jag dricka upp mitt kamomillte och förhoppningsvis somna tungt. Gonatt!

Boven i dramat

Categories JAG

5 thoughts on “Chock

Kommentera gärna!

