HELLO DUE DATE!!!

Då var vi här, 26 december och beräknat förlossningsdatum. Jag trodde faktiskt inte jag skulle gå så här långt i graviditeten, men dagarna rullar på, och jag har inget nytt att rapportera. Det finns både positiva och negativa saker med att gå över tiden.

+ Ju längre bort från julen hon föds, desto bättre för henne i framtiden. Skönt att kunna fira sin födelsedag utan att behöva konkurrera med jul.

+ Om det dröjer så länge som till 2014 kommer hon vara äldst i klassen. Själv var jag alltid yngst och minst, så kan verkligen uppskatta om hon skulle slippa vara det.

+ Ytterligare en dag till som jag slipper amma är inte att förakta… Nu pratar jag alltså om den första tiden då brösten svullnar upp som värsta sillisarna och de spänner, trycker och gör svinont och bröstvårtorna blöder. Och att inte veta OM bebisen får i sig vad hon ska. Nä, usch, den biten fasar jag för!

+ Jag har aldrig känt mig ”smalare”! Knäppt, jag vet. Många känner förstås tvärtom och tycker de blir så smala när magen ”försvinner”. Men jag känner nu att magen är så hård och fin, och snart kommer den bli slapp och hängig. Jag är inte särskilt brydd om vikt och sånt, men jag minns att jag kände mig så tjock och ful efter Ludvigs förlossning.

– Längtar är nästan fel ord. Det är snarare så att jag saknar henne. Hon skulle ju varit med oss på julafton har jag trott, och nu när hon inte är här så saknar jag henne. Hon fattas mig helt enkelt!

– Jag känner mig ofta nedstämd och ledsen, men kan inte sätta fingret riktigt på varför. Mest en känsla av att vara missnöjd med livet i allmänhet. Har jag gjort de rätta valen i mitt liv, etc (obs, pratar inte om att skaffa barn). Gravidhormoner, ja visst, men man önskar ju att man istället var den där glada och förväntansfulla mamman istället för att grubbla över världens elakheter och orättvisor.

– Jag känner att jag börjar få liggsår på sidorna och längtar efter att få sova på rygg igen, vilket jag brukar göra. Men nu ligger någon nerv i kläm vilket gör att jag blir helt yr om jag försöker ligga på rygg.

– För varje dag som går så förlorar vi en dag tillsammans som en fullständig familj. Linus börjar jobba igen efter nyår och då ska vi klara oss själva. Självklart får han ta sjukledigt för att vara med på förlossningen om det skulle behövas och några dagar efter, men sen är det bye bye. Som tur är kommer mina föräldrar hit i början av januari, så tvåbarnschocken kommer kanske mildras.

Japp, finns inget annat än att vänta ut henne. Vi ska nog vara beredda oavsett när!

8 thoughts on “HELLO DUE DATE!!!

      1. Har inte sagt något om att amma en dag mindre. Ytterligare en dag det dröjer innan jag måste börja amma pratar jag om. Alltså, dom flesta skulle nog säga att ytterligare en dag innan en smärtsam förlossning känns skönt, men för mig är amningen det jag fasar för mest.

  1. Det är så spännande att läsa din blogg nu för jag känner igen mig i så mycket. Väntar med spänning på inlägget om att bebisen kommit, och även om det är trist att Linus börjar jobba efter nyår så hoppas jag att det blir på andra sidan årsskiftet för barnets skull.
    Eftersom det antagligen kommer att ske inom de närmsta dagarna så vill jag önska er lycka till och håller tummarna att allt går bra:)
    Kram från Maria

  2. Håller tummarna att du kan knipa tills efter nyår 🙂
    Kommer bli bra vilket som ändå!
    Funderar över varför vissa utav dina bilder blir så oerhört små?
    Ser att mina också blir lite mindre ibland, men dina är pytte.
    Inställning eller har det kanske med min dator att göra?
    Ahh, skit samma!

    God fortsättning och stort lycka till!
    Kramar Helena

    1. Hej Helena! Tack, jo hon kommer väl när hon kommer… 🙂
      Det är din dator som gör att bilderna blir små. Om du klickar på refresh så blir dom normala. Blir samma grej på min sambos dator. 🙂
      Hoppas ni har det fantastiskt i staterna!
      Kram

Kommentera gärna!

