Glimt av Filippas rum

När jag var gravid med Ludvig stod hans rum klart flera månader innan han föddes, men jag har inte haft samma ork och tid nu inför Filippas ankomst. Sakteliga börjar rummet som ska bli hennes förvandlas från ”förvara all skit” rum till ett barnrum. Hennes säng är bäddad, en ny vimpel jag sytt fick hänga ovanför och gardiner etc är uppe. Även babybädden som jag vet kommer användas flitigt är klar. Eftersom vi inte har något gästrum längre i vårt lilla hus så får en gästsäng stå inne hos henne tills vidare. Dels för gäster, men även om Linus eller jag skulle behöva komma undan lite.

Mycket kvarstår för att göra rummet mysigt som tavlor på väggarna, en mobil ovanför sängen etc, men kanske hon får lite presenter efter hon kommit till jorden? Så än så länge får det vara som det är!

Filippas rumFilippas rum

Jag fick nyss veta att våra vänner som väntat barn och bara varit fem dagar ”efter” oss, nyss fick en liten baby Astrid! Vi har hela tiden skojat om att vi kommer ses på BB, men nu verkar det inte bli fallet. Känns lite konstigt, men härligt för dom! Dom fick alltså en liten 2013 bebis trots BF 1/1. Återstår att se vad vår bebis ”blir”.

Kommentera gärna!

