Årsresumé 2013: januari – juni

Nyårsafton närmar sig och helt plötsligt kommer det vara 2014! Känns helt otroligt faktiskt! Så detta är ett bra tillfälle att tänka tillbaka på det gångna året. Det har inte alltid varit lätt att rodda vardagen med barn, graviditet, hem, hundar och företag, men i det stora hela har det varit ett bra år! Jag har valt ut en eller två viktig händelser per månad för att inte hålla det för långdraget. Då kör vi!

Januari
Bästa semestern någonsin var vi på i Januari då vi reste till Thailand, Koh Chang. Det var så magiskt, och jag trivdes så bra att jag aldrig ville åka hem. Ludvig var 9 månader och jag slutade amma samma dag som vi reste vilket var en befrielse i sig.

Februari
Vi kom hem från semestern och jag kände mig deppig samtidigt som Ludvig hamnade i seperationsfasen, vilket innebar att det blev en ganska tuff månad. Faktum är att hela Ludvigs personlighet förändrades när han blev 10 månader och det var som om vi fick lära känna varandra på nytt igen. Från att vara bästa sovaren någonsin som älskade sin spjälsäng, gick det plötsligt inte att lägga ner honom utan att han fick en panikattack. Han började dessutom ta ut en hel känslor på mig i form av bett och slag.

Anledningen att jag tar upp detta som den största händelsen i februari är att det blev en ordentlig milstolpe i Ludvigs liv. Först var det ju skitjobbigt, men samtidigt så utvecklades han så enormt och det var från och med denna tiden som han slutade bara vara en bebis, och blev en liten mini-människa.

Mars
Vi åkte till Turkiet för att hjälpa Ludde farmor och farfar att inreda deras nya lägenhet som de precis fått tillträde till. Början av de 10 dagarna var ganska kalla, men på slutet fick vi riktigt härligt väder och kunde ha skönt poolhäng i bikini.

April
Lillkillen blev 1 år och vi hade kalas i dagarna två för både vänner och familj. Tänk vad stor vi tyckte han var då. 🙂 April var även månaden då vi fick lite av en chock när jag insåg att mitt illamående berodde på att det växte en liten Filippa i min mage.

IMG_7577IMG_7584

Maj
I maj var det dags att åka iväg på resa igen, denna gång till Italien och Spanien. Vi blev bjudna av min vän Carmela att hälsa på dom i deras sommarhus på Mallorca och vi hade 4 helt fantastiska dagar där. Jag hade ju räknat med att dricka en del goda viner, men så blev det alltså inte. 🙂

Juni
Astrid och Joel gifte sig i Torekov, och jag hade äran att vara brudtärna. Vi åkte ner till Båstad en vecka innan och mormor och morfar lekte med Ludvig medan jag hjälpte brudparet med diverse bröllopsbestyr. Bröllopet var helt fantastiskt och trots att jag var trött och gravid så var jag kvar tills kalaset stängde. Det var även i juni som jag berättade om graviditeten här på bloggen.

fotograf_fanny_hansson-601[7]

Andra halvan av 2013 kommer senare!

One thought on “Årsresumé 2013: januari – juni

Kommentera gärna!

