Bakis?

Hej alla vänner! Hur många här är bakis idag? Inte en enda skulle jag tippa. Känns som vi alla har blivit så vuxna nu. Och gravida. 🙂 Linus reflekterade igår över att det var den första nyårsaftonen som han skålade med alkoholfritt bubbel. Vi hade tänkt öppna en flaska Moet, men med tanke på att jag bara skulle tagit en klunk och Linus ett glas, kändes det som slöseri. Vi sparar den till att fira Filippas ankomst istället!

Men trots nykterheten känner jag mig bakis idag. Jag trodde allvarligt att vi skulle få köra in till BB innan tolvslaget och höra fyrverkerierna därifrån då jag fick några ordentliga värkar vid 22 tiden. Sådana där som liksom känns som man blir kluven i två delar. Men dom kom med 10 minuters mellanrum och försvann sen, så jag tog två alvedon och gick och la mig (lyssnade på fyrverkerierna från sängen). Dock med tron att något skulle hända snart.

Jag vaknade vid 8 på morgonen med molande värk, och en enorm trötthet, men annars inga tecken på att förlossningen skulle komma igång. Så nu är jag sängliggande idag och varvar Weeds på Netflix med att sova. Väldigt skönt faktiskt. Linus tycker att jag ska springa upp och ner för trappan för att sätta igång förlossningen, men jag känner att jag behöver vila upp mig. Ikväll kommer Ludvigs farmor och farfar hit på middag (och äta desserten som vi skippade igår – mums), så det vore iofs ett bra tillfälle för värkarbetet att sätta igång då barnvakterna redan vore på plats. Men vi får se…

gravid vecka 41
En några dagar gammal bild ♥ – Notera fjärrkontrollen i handen. Bästa vännen när man är sin egen fotograf!

2 thoughts on “Bakis?

Kommentera gärna!

