Tjejkväll

Hej alla fina bloggvänner!!! Tack så enormt mycket för alla gratulationer och lyckönskningar! Blir så himla glad för varje kommentar.

Filippa och jag har nu tjejkväll då Linus har åkt hem för att vara med Ludvig. Ludde hade levt lite rövare igår natt med farmor och farfar, vilket vi hade räknat med, så vi kände att det var bäst att pappa åkte hem. Jag är jätteglad att Filippa och jag får stanna en natt till, då vi väl egentligen redan bott över en natt.

Jag ska skriva ner hela berättelsen om hur Filippa kom till världen senare, men kör den korta versionen först för er som är nyfikna.

Vi åkte till MVC igår vid 16 och bestämde oss för att göra en hinnsvepning och barnmorskan konstaterade att jag redan var öppen 4-5 cm. Snart efter sätter värkar igång och vi åker in till bb vid 19.00. Vid 21.30 är det barnmorskebyte och i samma veva ber jag om lustgas. Och sen föddes vår prinsessa 22.30. Nästan ett kilo större än brorsan och hade en födelsevikt på 4180g och längd på 52cm. En riktig knubbis som redan fattat det där med amning, iallafall på ena tutten.

Nä, nu ska vi fortsätta att bara mysa och njuta i vår bebisbubbla. Kram till er alla!

Ps: Fler bilder dyker nog upp på instagram. Annatotti1 heter jag där!

5 thoughts on “Tjejkväll

  1. Fina tjejer! Är så glad att du får uppleva detta, min fina, kloka dotter. Man kan ju inte föreställa sig det innan man gått igenom all ”smärta” och den obeskrivliga lyckan efteråt.
    Längtar så tills jag får träffa er och tänker massor på goaste Ludvig, storebror.
    Massor av kramar till er alla.
    Mamma/mormor

Kommentera gärna!

