Amma amma amma

Att amningen fungerar är något jag är så otroligt lycklig över, så tro mig, jag klagar inte över hur ofta lillan vill amma! Brösten börjar dessutom coola ner sig och ser inte längre ut som ballonger och framförallt, känns inte som dom ska spricka vilken sekund som helst!

Jag använder mig av en superbra app som dels påminner mig om vilken tuttes tur det är, men också sparar amningshistoriken som jag kikar tillbaka på. Speciellt på morgonen är det intressant att se just hur många nattamningar man hade.

Här ser ni bilden jag laddat upp. Nästa gång jag ammar trycker jag på skärmen och bilden vänds. Bilden är på vår allra första riktiga amning på patienthotellet. 😍

Här ser ni utdrag från senaste dygnet.

Och vår historik. Dygnet är inte slut så det lär bli fler än 17 amningstillfällen idag.

Himla praktisk app iallafall som finns till Windows Phone och säkert de andra också!

Nu ska jag försöka få lite sömn här bredvid min stora kärlek. Hur kan en sån liten varelse välta omkull ens värld på detta sätt? Ibland tror jag mitt hjärta kommer sprängas av all kärlek som finns där nu. ♥

Kommentera gärna!

