Återbesök på BB el. olika erfarenheter…

Detta inlägg skrev jag efter återbesöket vi hade på BB efter att Ludvig föddes.

”Uppdatering från sjukhussängen
Posted on maj 2, 2012 by annaochtotti
Först och främst, tack så hemskt mycket för all kärlek och omtanke! Jag har äntligen min mobil och då Internet tillbaka och blev alldeles rörd av att läsa kommentarerna både här och på Facebook! Tack!

Anledningen att jag kände mig som världens sämsta mamma var främst pga den nästan 500g viktnedgången som var en chock för mig. Jag tyckte att amningen hade funkat bra och Ludde sög regelbundet. Men tydligen hade han sugit fel pga en för kort tunga och även om han satt igång mjölkproduktionen så hade han inte fått i sig tillräckligt. Detta i sin tur gjorde att gulsoten blev värre och något som behövdes åtgärdas.

Nu förstår jag att det inte kanske var något som jag hade kunnat veta, men igår satt jag och storbölade på bb Sthlm och kände att jag inte var värd att bli kallad mamma. Usch, inte kul alls!

Sen vi kom hit igår förmiddag har vi alla tre kämpat för att få amningen att fungera, men kring lunch idag när sköterskan omöjligtvis kunde dra blod från honom pga att han var uttorkad och helt slak i kroppen var det bara att sätta in sond med mjölkersättning.

4 timmar och 160ml senare kunde dom enkelt dra hans blod och hans reflexer var tillbaka. Nu väntar vi dels på att hans aptit ska komma tillbaka så vi kan återuppta amningen och dels på info om när lilla tungan ska opereras. Detta sker förhoppningsvis imorgon.

Allt man vill är att åka hem och fortsätta att bara njuta av vårt underverk, men just nu är vi glada att vara kring kunnig personal (även om jag är en smula kritisk till hur deras rutiner är här på Huddinge).

Kram på er alla!”

Detta inlägget tänkte jag skriva idag efter återbesöket med Filippa:

Kommentera gärna!

