Solo igen

Då har pappan åkt tillbaka till Milano och vi är själva igen. Och som vanligt blir det lite extra struligt med läggningen. Ludvig skulle läggas vid 19.30 som vanligt och jag lämnade en nyammad Filippa med au-pairen på nedervåningen. Problemet är bara att man hör ganska bra mellan Luddes sovrum och ner till vardagsrummet, och varje litet gråt från Filippa fick Ludde att sitta upprätt och peka och UH:a. Det var liksom fel för honom att Filippa var ledsen och mamma inte gick till henne. Samtidigt accepterar han inte att någon annan än Linus eller jag lägger honom.

Så det var bara att gå ner till Filippa och vi satt och kollade på ”På Spåret” tillsammans. Efter några ytterligare misslyckade läggningsförsök gick vi sen slutligen och la oss vid 21.30 och båda barnen sov vid 22.00.

Hur kvällar som denna ska gå har helt med ens inställning att göra. Visst var jag sugen på ensamtid (med Filippa) på soffan och käka min Ben & Jerry’s Cookie Dough, men nu fick jag ju istället mysa en massa med min son som var hur gullig som helst. Ni skulle sett hur stolt han var när han för första gången stoppade in nappen åt Filippa! Bättre storebror finns inte och han är så otroligt fin och försiktig med henne och han har inte visat ett uns av avundsjuka.

Det blir lite extra amningar under natten med Ludvig i sängen eftersom jag tar till mig Filippa snabbare när hon knorrar så hon inte väcker brorsan, men annars var det en bra natt och vi sov till 7.30.

Nu har Ludvig sin middagsvila och lite senare kommer mina kompisar Martina och Krister med deras lilla Albin och ska stanna på middag. Ska bli supermysigt och kommer säkert bli en toppenkväll. 🙂 Hoppas ni alla har en härlig lördag!


Kl 19:00 Båda barnen kollar in Stadens Hjältar // 20.30 Misslyckad läggning och vi myser tillsammans framför På Spåret // 22.00 Båda barnen har slocknat och jag somnar strax därefter!

4 thoughts on “Solo igen

  1. Du är grym som är ensam med två små Anna ❤ synd vi inte bor närmre eftersom vi är ensamma en del båda två. Vilka underbara bilder på era fina barn

    kram på dig

  2. Jag är verkligen imponerad att du orkar! I kväll är andra kvällen i rad jag är själv med båda och bara det känns lite jobbigt… Om ni vill ha besök nu så kommer vi gärna och hälsar på snart 🙂 kram på er!

Kommentera gärna!

