Sockerberoende

Det tog inte många dagar efter förlossningen innan jag hade gått ner de 9 kg jag gått upp under graviditeten och var tillbaka på min normalvikt. Det var inget jag strävade efter, men kilona bara ramlade av mig.

Nu börjar jag dock sakteliga gå upp igen tack vare ett extremt sockerbegär som infunnit sig. Alltså, jag har ett helt sjukt begär efter socker, och allra helst Ben & Jerry’s Cookie Dough. Gaahhh såååå gott! Någon som ammar och har samma ”problem”?

Kombinerat med typ snöstorm som gör att jag håller mig inne (stilla) gör att jag måste nog oroa mig lite. Om mindre en två månader åker vi till USA på vår västkustresa, och då vill jag kunna ha mina vanliga kläder. Ja ja, jag ger mig någon vecka till innan jag verkligen börjar oroa mig…

2 thoughts on “Sockerberoende

  1. Ja, fast vet inte om jag ser det som ett problem. Sockerbegäret. Jag njuter mer!:) Tyckte inte alls om godis och sötsaker under graviditeten, smakade så illa konstigt nog, så nu tillåter jag mig att njuta;) Precis som för dig så går det åt väldigt mkt energi till amningen. Så för viktens skull kan jag unna mig utan problem, är väl mer orolig för tänderna hua!

    1. Vad jag ser som ett problem är att jag är BESATT av socker! Liksom går och tänker på det hela tiden. Och som du ville jag inte alls ha sötsaker när jag var gravid.
      Sen är ju du mycket mer aktiv än vad jag är och är duktig och tränar och så. All min fria tid går ju åt att jobba. Det det där med balans alltså… När våren kommer ska balansen infinna sig! 🙂

Kommentera gärna!

