Filippa BVC besök och föräldragrupp

Idag var det redan dags för Filippas första vaccinationsspruta. Vi kör på ett påskyndat vaccinationsprogram i och med att vi ska till USA i mars, så Filippa har fått 3 månaderssprutorna vid 6 veckor. När Ludvig fick dessa sprutor minns jag hur jobbigt jag tyckte det var, men nu är man kanske mer härdad och även om Filippa skrek en liten stund (under en minut), så kändes det inte så farligt. Jag tyckte nästan det var lite kul att få höra hennes röst då hon aldrig har skrikit förr annat än 2 sekunders gnällen. Hemsk mamma va? 😉

Vi struntade i att väga eftersom hon var på tillväxtkontroll förra veckan och amningen fungerar uppenbart bra. Däremot passade jag på att fråga om föräldragrupp för omföderskor, och tydligen hade jag missat att vår grupp redan börjat och andra mötet var idag! Jaja, jag var ju sjuk förra torsdagen oavsett så spelar ju ingen roll. Så jag fick träffa vår lilla grupp och alla verkade jättetrevliga och hade bebisar som fötts i november och december. Vi var ju på gränsen till att börja i nästa grupp, men den är inte förrän i slutet av mars och då är vi ju ute och reser.

En mamma hade tom jobbat förut på Ludvigs förskola och hennes son som är född 2011 ska faktiskt börja där snart då så många barn kommer gå deltid till våren! Så det var ju himla kul att träffa henne redan nu. Hon visste vem Ludvig då hon varit där med sin son och lekt, och hon kommenterade Ludvigs stora bruna ögon. Min fina kille!

Maja Brand Fotografi
Bilderna som Maja tagit är ju några veckor gamla, men jag vill passa på att visa mina favoriter. Och de är ju många! 🙂

Kommentera gärna!

