Senaste veckan

När jag tar en paus från bloggen är det alltid så svårt att hitta tillbaka. Det finns så mycket jag vill berätta om att det blir nästan som en spärr. Så, det bästa är att bara ta allt i ett inlägg. En liten veckosammanfattning helt enkelt!

Vi har börjat röra på oss! Ja, alltså Filippa har legat i vagnen och det är jag som traskat. Efter veckor av ”efterförlossningssmärtor”, förkylning, magsjuka och munsår, har det varit härligt att äntligen komma ut. Två dagar promenad med två olika mammalediga vänner och två dagar som vi hämtade på förskolan med vagn istället för bil. Mitt mål är jag ska göra någon form av träning varje dag och barnvagnspromenader är ju det som känns mest tillgängligt nu.

Jag var på efterkollen på MVC. Vi satt och pratade om graviditeten, förlossningen samt hur jag mått efteråt. Även om graviditeten stundtals var riktigt jobbig (speciellt det där med orken), så ser jag ändå tillbaka på den tiden som något positivt.
Min kropp känns hel igen och allt såg bra ut enligt min barnmorska. Jag är tillbaka på min vanliga vikt, 62 kg, men huden på magen är förstås lite slapp, men jag är överlag väldigt glad över hur snabbt kroppen återhämtat sig.

Filippa vägdes och mättes på BVC. Eftersom det blev lite knasigt efter vaccinet förra torsdagen, samt vår BVC sköterskas misstanke om gulsot som tog oss till Astrid Lindgrens barnakut, kände jag att jag ville ta en ny vikt redan på måndagen för att se att allt såg rätt till. Vilket det gjorde och hon vägde då 5050 g och är 57 cm lång och huvudet mätte 38 cm. Skönt.

Vi var på föräldraträff. Tredje och sista träffen för omföderskor var i torsdags och till skillnad från gruppen som jag var med när Ludvig föddes, så verkar denna gruppen som den kommer fortsätta ses. Vi har redan bokat in en fika om två veckor hemma hos en mamma, och en facebookgrupp har startats för att lättare hålla kontakt.

Vårnumret av Bullterriertidningen har påbörjats. Jag tycker det är superkul att vara redaktör för bullterrierklubbens medlemstidning, men just nu hade jag kanske hellre sluppit. Jag har ju tusen andra saker jag vill göra! Men det kommer kännas bra när man har den färdiga tidningen i handen. Dock har jag ganska många timmars arbete framför mig innan det sker…

Jag har sytt två lektält. Ja, det är verkligen inte mycket jag suttit och jobbat, men två tält har jag iallafall gjort! Nu har det pastellrandiga tyget tagit slut, och då det inte finns att få tag på längre måste jag ta bort det från min hemsida.

Mormor är på besök! Min mamma kom i förrgårkväll och stannar till måndagskväll. Ludvig, Filippa och jag kommer spendera påsken hos dom, men mamma kände att hon inte kunde vänta så länge med att träffa barnen. Speciellt Filippa som växer så snabbt att man ju inte hänger med!

Vi planerar något väldigt spännande… Mycket av mina tankar går till ett nytt projekt som vi planerar för tillfället… Jag vill vänta med att berätta då vi inte vet säkert om det går att genomföra ännu, men så fort det sker kommer jag berätta förstås!

Jag har varit väldigt dålig på att fotografera på sistone (en till av dom där ”måstena” som jag fick välja bort), men några bilder kan jag ju visa. Som när vi var på lekplatsen med Ludvig i söndags.

IMG_3793IMG_3799IMG_3807
IMG_3827IMG_3832

Om några timmar kommer Linus hem, och sen blir det middag hemma hos min bror och familj. Och imorgon ska vi på 40 års kalas hos min kusin, så full rulle hela helgen!

2 thoughts on “Senaste veckan

Kommentera gärna!

