Amningen blir bättre!

Storbloggaren Dessie har ju också blivit mamma och har fått komma hem från bb efter en längre vistelse pga problem med amningen. Nu skriver hon på bloggen att hon vill sluta amma för att det är så jobbigt. Och jag förstår henne!! Det var så jäkla jobbigt i början med såriga bröstvårtor och ständigt spända och läckande bröst. Allt cirkulerade liksom kring dom där jäkla brösten, och vi fick tvätta lakanen varje morgon.

Men det har blivit så mycket bättre! Det gör inte ont varken när hon ammar eller mellan. Visst spänner det om det dröjer för länge mellan amningarna, men inte alls som tidigare. Och även om mina bröst alltid säkert kommer läcka, så är det mycket enklare att hantera.

Nu är det praktiskt, nyttigt, ekonomiskt och mysigt att amma! Och överskottsmjölken hämtar mjölkcentralen upp varannan vecka och går till prematurbebisar. Kan liksom inte bli bättre! Jag hoppas verkligen det även blir bättre för Dessie, men jag kan verkligen förstå om hon inte vill längre om det fortsätter som hon har det nu. Det är inte lätt att vara gravid/föda barn/bli mamma!


Filippa ammar på patienthotellet bara några timmar gammal ♥

2 thoughts on “Amningen blir bättre!

  1. Det var många amningsnätter med tårar, sårigt, geggigt och smörja hit och dit, hua! Men jag är glad att jag bet ihop och höll ut och fick över 9 mysiga månader innan Boo bestämde sig för att riktig mat var da shit 🙂 Så fina ni är (var)!

Kommentera gärna!

