Att bara vara

Måndag igen och som jag skrivit förut har jag insett att jag måste hitta en balans i livet mellan allt som jag vill och måste göra. Jag har väl ingen lösning direkt, men jag har (som ni föreslog) bestämt mig för att schemalägga mina veckor. Denna vecka blir det dock bara jobb då jag måste komma ifatt lite nu dels med beställningar och dels med tidningen som jag är redaktör för. Jag klagar inte för jag trivs ju verkligen med att jobba! Och om vädret fortsätter vara så milt som det varit de senaste dagarna får jag in min motion genom att gå till och från förskolan både på morgon och kväll.

Nästa vecka har jag dock lite mammadejter inplanerade för att balansera upp denna produktiva vecka. Galet att man ska behöva tvinga sig själv att bara ta det lugnt. Att bara vara är inte enkelt för mig, men är något jag måste jobba på!

IMG_3920

Kommentera gärna!

