Mysmorgon

Äntligen måndag! Haha de flesta skulle väl säga tvärtom, men för mig är det så himla skönt när den nya veckan börjar och jag kan köra min grej i några dagar istället för att ”bara” vara mamma. Vi hade som jag skrev igår kväll, en underbar helg, men det är skönt att kunna koppla av lite nu och låta Ludvig busa loss på förskolan medan jag hänger med Filippa.

Vi hade en ganska knasig natt då Filippa hostade mycket och väckte Ludvig som sen var superpigg. han är duktig och ligger kvar i sängen (om jag ligger bredvid), men han kunde helt enkelt inte somna om och låg och skruvade på sig och lekte med nappen. Efter någon timme fick Filippa en ny hostattack, och det var bara att tända lampan och sätta igång operation ”rensa näsan”. När hon äntligen kunde andas obesvärat igen somnade vi alla tre tillsammans (Filippa förstås skyddad i sin babybädd).

Klockan 8.00 vaknade Filippa till slut och ville ha mat, men Ludvig ville inte vakna. Det finns liksom inget gulligare än ett barn som bara vill sova. Så vi låg alla tre och bara myste ett tag. Tänk ändå vad bra vi har det som i stort sätt aldrig behöver passa tider utan alltid kan göra vad vi känner för. Lyx!

Nu måste jag trots allt göra mig ordning, för bloggevent av Loppi på Junibacken är om en dryg timme! Yikes!

Kommentera gärna!

