Veckoschema

Hurra för måndagsmorgon! Loving it! Ja, förutom att man vaknade till ett vinterlandskap. Men om en dryg vecka drar vi till värmen så det gör inte så mycket.

Nu har vi en ”helt normal vecka” framför oss och jag tänkte testa att göra ett schema till mig och se om jag kan följa det. Det är viktigt att få in alla delar av kakan och jag tänkte att om jag bestämmer i förhand hur veckan ska se ut så kanske oddsen är större att det blir just så. Det finns saker som jag måste göra, och så finns det saker jag vill göra.

Måndag: Idag är fokus på jobb då jag inte kunnat göra något de senaste dagarna då jag varit själv och Ludde varit hemma från dagis. Jag måste dock åka och handla hundmat (helt slut och Birgit har inte fått någon frukost stackarn!), så passar på att handla lite mat också.

Tisdag: Denna dag blir det istället fokus på mammalivet! Först ska jag träffa min mammagrupp (kanske tom här hos oss), och på eftermiddagen har Filippa läkartid på BVC.

Onsdag: Så länge vädret inte är för kasst så blir fokuset på att röra på mig! Ut på långpromenad ska vi! Sen behöver jag fixa en hel del här hemma och har lite pysselprojekt som jag vill göra klart. På eftermiddagen måste jag till BVC igen och denna gången på tillväxtkontroll med Ludvig. Det har man normalt inte vid två år, men eftersom Ludvig är så smal och vi ska ut och resa så känns det bra att få en OK stämpel på honom med. Jag gissar att vi även kommer kunna hämta upp barnens pass på onsdag!

Torsdag: På förmiddagen måste jag jobba, och sen beroende på hur sjukdomsbilden ser ut hemma hos min vän Maria, så är tanken att vi ska åka till henne och äta lunch och förmodligen promenera. Vi hoppas helt enkelt att dom är friska! Annars blir det en heldag med jobb.

Fredag: Linus kommer hem på torsdagskväll, så Ludvig är hemma från förskolan på fredag. Detta innebär att allting vänds upp och inget går att planera! 🙂 Men jag gissar att vi fixar en del här hemma, och kanske träffar jag min kompis Martina. På kvällen blir det iallafall en god middag med vänner.


Filippa stödde favoritlaget HIF igår, och med tanke på att dom vann över Syrianska med 5-1 så måste hon nog ha denna tröjan varje match nu!

One thought on “Veckoschema

Kommentera gärna!

