Mammadag

Som jag skrev igår är idag en mammadag, och det känns faktiskt grymt att det var schemalagt och att jag inte behöver känna att jag är ineffektiv och kan bara chilla. Vi startade dagen klockan 6.00 med att Ludde kom in till mig och vi myste sedan lite.

Mammorna från vår föräldragrupp skulle komma över efter dagislämningen, så jag satte igång och bakade ett bröd och fixade inför det. Ludvig passade på att hälla upp yoghurt till sig själv medan jag bytte blöja på Filippa. Och ni ser ju hur det gick. 🙂 Så gulligt att han försöker göra samma saker som vi gör.

Självklart tog jag inga bilder på varken ”brunchen” jag serverade eller mammorna/bebisarna som var här. Vi hade iallafall väldigt trevligt och allt smakade gott så jag är en nöjd värdinna! 🙂

Filippa sov igenom hela träffen, och nu sover hon igen efter att ha gymmat lite. Tror hon är inne i en liten tillväxtfas för hon bara äter och sover. Lilla skruttan! Tycker förresten att hon är så himla fin i blå och vitt. Mina kompisar i USA förstår ingenting och tror jag har fått en till son. Lite sjukt, eller hur?

Nu ska vi till BVC och träffa läkaren! Hoppas Filippa har gått upp lite bättre i vikt nu. Kram på er!

One thought on “Mammadag

Kommentera gärna!

