BVC besök och vaccin

Vi får hoppas denna dagen blir bättre, för än så länge har det verkligen inte känts som min dag. Allt grundar sig förstås i det där med den uteblivna sömnen och det är ju inte direkt ett unikt problem bland småbarnsföräldrar. Vad som känns så orättvist dock är att pappan har inte förlorat många timmars sömn sedan Filippa föddes, medan jag fortfarande ammar varannan/var tredje timme, oavsett tid på dygnet.

Vad som dessutom är orättvist är att jag inte ens får stoltsera med att ha en unge som går upp fint i vikt. Nä, hon bara dalar på kurvorna och nu med en vikt på 5985 g och längd på 62,4 cm ligger hon nu på medelkurvan efter att tidigare varit en stor tjej (ska göra kurvor och visa sen). Jag pratade med vår BVC sköterska om hur det kan vara så när jag vet att det finns mjölk så det räcker och blir över, och Filippa äter så bra. Tydligen får vi skylla på pappan och hans superförbränning som båda våra barn fått. Ludde äter säkert dubbelt så mycket som sina kompisar, och är ändå smalast.

Vi pratade om att jag skulle kunna börja ge henne lite ersättning för att kunna sova bättre om nätterna (bebisar står sig oftast längre på ersättning än bröstmjölk), men det är ju så kort tid kvar nu till vi ändå ska börja med smakportioner, så jag tänker att det är lika bra att härda ut några veckor till.

Resten av dagen ska jag spendera framför symaskinen och få lite jobb överstökat. Måste även verkligen uppdatera min hemsida, men på något sätt hamnar det alltid så långt ner i prioriteringen. Långt ner tillsammans med bokföringen som inte är gjord sedan februari. Alltså februari 2013. Hej hej deklarationen vad kul det ska bli!

One thought on “BVC besök och vaccin

Kommentera gärna!

