Skrytinlägg

Idag har jag:

Gjort Filippa gröt

Kokat rabarbersaft

Gjort rabarbercurd

Appropå det här inlägget på den klockrena illustrationsbloggen hejhejvardag som jag känner igen mig i så sjukt mycket! Jag tror de flesta går omkring med en känsla av att alla andra är så mycket ”duktigare” än en själv. Därför tänkte jag på att poängtera det jag faktiskt gör! Inte för att ni ska imponeras, utan för att jag ska påminna mig själv om att jag faktiskt är ganska bra jag med! 🙂 Har även lagt till en ny kategori som heter ”Dagens skryt”, så jag kan kika tillbaka där sen när jag känner mig liten och värdelös. 😉

Nu är det här definitivt ingen matblogg, men receptet till rabarbercurden fick jag här, och saften här. Bebisgröten googlade jag fram mig till och gjorde mitt eget hopkok. Nu återstår bara att se om Filippa kommer gilla den! Så jag antar jag får återkomma med en rapport om detta…

3 thoughts on “Skrytinlägg

  1. En liten kul grej är att Skrädmjölet i bruna påsen är gjort bara nån kilometer från dör vi bor. Enda stället i Sverige som tillverkar skrädmjöl idag!
    Spännande att se vad Filippa tycker om gröten. Jag hade själv varit tveksam eftersom jag inte gillar varken paltbröd eller skrädmjöl 🙂
    Ang det hör med att vara duktig… En del bloggar och FB vänner bara MÅSTE tala om så fort de gjort något ”duktigt” och det sätter jag lite kräkvarning på. En skön mix av vardag, familjeliv, pyssel och iakttagelser tycker jag är bäst!
    Din blogg gillar jag mycket:)
    Kram på er!

  2. Hur gick det med gröten, har ni testat? Har också haft funderingar på att göra egen men är tveksam på om den kommer gå hem hos min lille herre som är galet såld på köpegröt… 🙂

Kommentera gärna!

