Hästmobilen

Äntligen har jag hängt upp Filippas hästmobil som jag gjort av krympplast och målat med Martha Stewart färger. Allt material kommer från Slöjd-Detaljer som är grymma på allt man behöver för pyssel! Mallarna till hästarna skrev jag bara ut från google bilder. Tänk på att krympplasten verkligen krymper, så jag fick göra ganska stora hästar. Sen hänger den från taket i en elastisk snodd. Har aldrig förstått mig på varför man ska ha en arm från sängens sida. Mycket bättre att hänga i en krok från taket så man kan justera höjden.

Eftersom Filippas säng fortfarande står i vårt sovrum så får den temporärt hänga där, men jag tror den kommer mer till sin rätt i Filippas rum! Vi får se när det känns aktuellt att flytta henne. Jag är bara lite orolig att Ludde ska väckas då Filippa fortfarande vill äta iallafall en gång per natt.

Nu sover hon lite förmidaggsvila efter att ha legat och kikat på sin nya mobil.

IMG_8145IMG_8142IMG_8143

One thought on “Hästmobilen

Kommentera gärna!

