Ny vecka

Halleluja, WE DID IT! En bebis, en tvååring, en gammelhund, en nybliven mammahund och en hundbebis (eller han är kanske tonåring redan i hundår???) och jag (med hjälp av vår au-pair) överlevde tre dagar utan förskolan med förståndet i behåll och utan tuggmärken i varken fötter eller händer (hundbebisen som skulle orsakat isf, inte människobarnen). Jag vet inte hur många gånger jag har förklarat att hans mamma är världens starkaste mamma, och han verkar köpa det. Det är bra att skapa sig en fanbase! Näst i tur är att Filippa ska lära sig säga ”mamma”, men än så länge är det bara ”papapapapa”. Men vi jobbar på det!

Ny vecka då och jag tänkte göra ett litet schema för mig då det funkar bra för mig när jag planerar min tid.

Måndag – Idag tänker jag jobba på och försöka få iväg två beställningar iallafall.

Tisdag – Poolparty på MSC Cruises! Som ni kanske minns fick jag och några andra utvalda bloggare en VIP tur på deras skepp Poesia i början av sommaren, och nu är kryssaren tillbaka i Stockholms hamn, och vi ska få komma ombord och bada och käka italiensk glass! Jag och Filippa kommer hålla oss torra, men Linus som kom hem kvällen innan och Ludde ska få bada järnet. Åh förstår ni hur lycklig Ludde kommer bli? Lovar fota en massa!
Sen hoppas jag kunna boka in en massage eller ansiktsbehandling efteråt. Jag känner att det är hög tid att unna mig något, och när man ändå är i stan liksom!

Onsdag – Ludvig som ligger efter med talet ska till en logoped på morgonen. Jag kan tycka att det är lite tidigt för det, men det kan ju inte skada! Ska bli intressant att se vad som kommer ske. På eftermiddagen blir det jobb för mig.

Torsdag – Pysseldag! Jag tänkte sätta åt sidan en hel dag som jag kan fokusera enbart på att fixa här hemma. Vi har en hel del små projekt, och efter att Ludde varit hemma två dagar från förskolan så känns det bra att han kan få leka med sina kompisar medans vi fixar här hemma.

Fredag – Ännu en jobbdag, och vid detta laget har jag (förhoppningsvis) fått hem tyg som jag beställt. Dels behövde jag fylla på mitt lager, men så har jag också beställt tyg till en ny idé… Åh detta är det roligaste jag vet! Komma på något nytt att sy och fundera på hur det kommer bemötas av ER. Ska bli kul att se. Jag försöker förena mina två stora intressen vilket är barn och bulle. TBC…

Sen kommer ännu en helg då vi är faderslösa, så då gäller det bara att bita ihop igen! 😉 Hoppas ni får en fin vecka!

Kommentera gärna!

