SD = Sorgens Dag

Att Moderaterna (och då Alliansen) tappade en sådan stor mängd röster kan jag leva med, men att dom tappade till ett rasistiskt och homofobiskt parti gör mig så illamående. Och saken är den att de rödgröna har inte fått ett ökat stöd bland röstarna – det är snarare så att Alliansen tappat till SD.

Jag skrollar igenom mitt Facebook och Instagram flöde, och jag läser mina favoritbloggar. Jag läser inlägg från F! anhängare, Folkpartister, Sossar, mm, men INGENSTANS LÄSER JAG ATT NÅGON STÖDER SD. Vart är alla dessa människor? Det känns som allt är en hemsk dröm bara, men tyvärr är så inte fallet.

Dags att vika upp ärmarna, och jag hoppas verkligen Löfven lyckas bra med att skapa en regering med en stabil grund. Jag ser ju mycket hellre att de väljer att samarbeta med tex Folkpartiet än Vänstern, men huvudsaken är att hela regeringen väljer att stå upp mot rasismen. Fortsättning följer antar jag…

Mitt valdistrikt
Tack och lov har jag valt rätt område att bo i även om 6,2% gärna får flytta härifrån.

Sollentuna kommunval
I kommunvalet ser det dessutom ganska bra ut. Förvånansvärt litet stöd för Centerpartiet dock även om dom fått en extra plats nu. SPA är Sollentuna Partiet om någon undrade och de kampanjar för idrottshallar och bullerplank typ.

Categories JAG

4 thoughts on “SD = Sorgens Dag

    1. Jag tror verkligen inte att jag känner någon som ens smygröstar. Men säkert någon i ”yttre” bekantskapskretsen som gömmer det. 😦

  1. Ja… tyvärr har jag nog några SD:are i min FAMILJ! (bonuspappa, syster??, mamma??, svåger, lillebror som lyckligtvis bara är 17!). Vi har haft såna diskussioner förut, men när det blev dålig stämning och bråk förra julen så har vi inte pratat mer om det. Killarna lyssnar inte alls på vad man har att säga! Så sorgligt. Nä, fy faan rent ut sagt, En bror är vettig i alla fall… Jag är också ”grön”. Röstade på C förra valet men i år blev det MP. Är dock inte alls sugen på sossarna som ska göra det så bidragsstyrt… Well, well, nu får blocken samarbeta i alla fall och det ska bli lite spännande att se hur politiken utvecklas av det.

    Och jag har inte läst din blogg på ett par dagar och jisses vad mysigt F’s rum är! Och jag håller med, ljuset är fantastiskt.

    Kram!

    1. Usch, vet inte ens vad jag ska säga. Fy fan vad jobbigt för dig! Och jag förstår att det är ett ämne som man helst inte vill röra med sin FAMILJ! Heja dig iallafall och gör vad du kan att få dem att öppna sina ögon!
      KRAM

Kommentera gärna!

