Snabba vändningar

Var det en dryg vecka sedan jag skrev om hur enkelt vardagen flöt på med tvåbarnslivet? Hur lätt det var att lägga båda barnen? Ja, som jag skrev så kan det vända fort. Och det har det.

Ludde sover dåligt pga hans operation. Han har fortfarande ont emellanåt, och har slutat med nappen då den förvärrar det. Men utan napp vaknar han på natten och är super ledsen. Vilket resulterar i skrik som i sin tur gör att det gör ännu ondare. Till slut tar han ändå sin napp då han behöver tryggheten och det gör ju ont oavsett.

Och sen har vi Filippa… Jag gissar att hon kommit in i den fasade seperationsfasen (Ludvigs varade i mer än ett år skulle jag säga) och vill inte sova på kvällen och bara skriker om hon inte får ligga i princip UNDER huden på mig. Och så vaknar hon väl sisådär tusen gånger och behöver tanka ännu mer närhet.

Det gäller väl bara att härda ut, men en sak jag funderar över är att skära ner Filippas vilor från två till bara en. Nu sover hon nämligen väldigt bra på förmiddagen och eftermiddagsvilan kanske bara förstör för kvällsläggningen. Dela med er, kommer ni ihåg när era barn gick från 2 till 1 vila?

IMG_9498
Min tokiga familj några kvällar sedan strax innan läggning…

Kommentera gärna!

