Namnkuddar

Efter jag gjort klart ett par beställningar så fixade jag lite med barnens rum. Ludde har haft sin namnkudde sedan innan han föddes, och klart Filippa skulle ha en också. Så himla nöjd blev jag! Den är gjord i ett tjockt möbeltyg av hög kvalitet och bokstäverna är i filt och fastsydda styckvis. På baksidan sitter en dold dragkedja. När jag la upp en bild på instagram så fick jag ett par förfrågningar direkt om jag tog beställningar, så nu funderar jag på om jag ska börja göra namnkuddar. Tänkte jag kan ju testa intresset här också! Tyget kan även användas med andra sidan, dvs vitt med beiga stjärnor. Jag ska göra ett par till kuddar och visa!



På Ludvigs rum står en madrass som jag klätt i lappteknink bakom sängen. Dels för att det ser mysigt ut, men också därför att Ludde sparkar mycket i väggen när han sover, och madrassen dämpar ju ljudet. Sen är det ju ett utomordentligt sätt att förvara en extramadrass!

One thought on “Namnkuddar

  1. Nu har ju inte vi det så fett, men namnkuddar vore ju jättefint! Perfekt present också! (syrran får snart sitt första barn t ex). Man skulle ju även kunna sy ett ord, typ Familj, eller Syster, Mormor, Mamma osv 🙂

Kommentera gärna!

