Förlamande trötthet

Att vara en trött småbarnsförälder har nått en helt ny nivå. Det är inte tröttheten i sig som är problemet, utan snarare följderna av det.

Jag är ständigt på halvdåligt humör. Tappar fokus och känner att jag hela tiden glömmer något. Får ångestkänslor som sveper över mig ibland. Har noll komma noll tålamod. Blir arg och har kort stubin.

Jag är helt enkelt en ganska otrevlig person, och ännu värre, en halvbra mamma.

Jag vet inte hur jag ska ta mig ur denna ”funk” och hur vi ska kunna lösa hur nätterna är för mig. För även om Linus skulle ta över en natt så vaknar jag ju snabbare än honom av barnen oavsett om jag är i ett annat rum. Och då jag ammar fortfarande så kan jag ju inte åka bort ifrån dom helt.

En sak jag kan göra är iallafall att skära bort externa energitjuvar, och idag gjorde jag en officiell överlämning av bullterriertidningen till den nya redaktören. Känns himla skönt att ha en sak mindre att tänka på och bekymra mig över.

Efter överlämningen gick vi en promenad med vovvarna på hundön. Äldsta är 13 år! Så himla fin!

2 thoughts on “Förlamande trötthet

  1. Jag har full förståelse över att du inte mår toppen efter all sömnbrist. Jag om någon vet vad det handlar om, dvs jag har svårt att hantera vardagen om jag inte får sova. Jag är full av beundran att du är som du är och hanterar vardagen som du gör. Jag är full av beundran över hur du är mot barnen, vilket tålamod du har! Och det märks också på barnen, så glada och harmoniska de är….
    Ha inte dåligt samvete utan försök att se framåt att snart får du den vila du behöver. ….
    Massor av kramar ❤

  2. För mig hjälper det att träna mot allt det där du skriver om, då får jag ork till allt! Kanske inte så lätt när du är ensam men vagnpromenader? Frisk luft är bra medecin tycker jag! Men en vän till mig som är ute mkt med barnen på dagarna fyller på sin energi med innepyssel, virkning och så..!
    Vad mår du bra av?
    Hoppas du hittar något att fylla på din energi med!

Kommentera gärna!

