LOPPIblogbag Sommar

Äntligen fick jag också min LOPPIblogbag Sommar! Det var tydligen något strul för flera instagrammare/bloggare med leveranserna, och när jag äntligen fick hämta upp min blogbag på posten så såg kartongen ut att ha varit med om ett mindre krig! Men tack och lov hade alla prylar klarat sig och den som väntar på något gott…

Följande grejer kom med denna gång:

”Siv sover vilse” av Pija Lindenbaum från Barnens Bokklubb
Pija har skrivit några av de bästa barnböckerna någonsin som tex den underbara ”Boken om Bodil” som handlar om en helt typisk bullterrier. Därför var det extra kul att få en ”ny” (för oss) bok att läsa från henne. Det ser vi fram emot att läsa ikväll!

IMG_5502

Salvequick Minions och Aquablock
Om det är något som går åt i ett småbarnshushåll så är det plåster! Ni har läst ”Ingrid har plåster” va? Just nu springer Ludde omkring med ett minionplåster på rumpan därför han hade ont efter att ramlat. Inga konstigheter. Men förutom alla de onödiga, men ack så roliga, plåsterna som sätts på våra barn, så finns det faktiskt något vi alltid har med i vår resenecessär. Och det är vattentäta plåster! För om man är ute och reser (som vi ofta är) och får ett sår så kan bakterier komma in och helt plötsligt kan man ha en otäck infektion att brottas med. Tidigare har vi bara haft såna där vanliga beiga plåster, så dessa härliga vattendjur kommer bli mycket lättare att få ungarna att använda.

IMG_5505

Philips Avent pipmugg
Vi har hunnit samla på oss en hel del olika typer av pipmuggar över de senaste åren, och man har ju definitivt hittat för och nackdelar med de flesta. Filippa dricker inte ut glas än då hon gillar att hälla ut, så det är viktigt för oss att ha bra pipmuggar till henne. Problemet är att många inte klarar av vassa små tänder som biter i muggen, men denna flaskan har pipen i hårdplast, så tror den kommer bli en vinnare. Dessutom är flaskan större än de flesta.

IMG_5509

Panudro gipssats
Om det är en sak som inte riktigt passar i en sommarblogbag, så är det det här kitet, för vem har tid att pyssla på sommaren? Men till hösten/vintern kommer det bli skoj att göra små avtryck. Jag funderar på att vänta tills nya bebisen är här så vi kan göra tre stycken samtidigt och hänga upp och se storleksskillnaden. Får se.

IMG_5518

Yves Rocher
Nagelack i lite (enligt mig) galna färger. Men kan nog vara kul på tårna. Jag är ju inte särskilt modig i min klädsel och utseende, men på tårna kan man kosta på sig att ha lite skoj! Och att lacket ska vara milt och nagelvänligt är förstås ett plus! Kanske Ludde och Filippa får lite manikyr också! Och kanske får det bli en kombination så man kan visa sin support för svenskorna i Kanada?

IMG_5510

Dermoshop
Härlig tvål är aldrig fel! Jag är väldigt noga med vilka vi använder, och tvålen får inte torka ut händerna. Hoppas denna tvål håller vad den lovar och inte gör det! Tror den kommer följa med oss ut på landet faktiskt.

Salus Magnesium
Typiskt för mig att det inte var Blutsaft som jag måste dricka nu när jag är gravid. Vet inte om jag ska testa Magnesium nu? Kanske ger den till mannen…

IMG_5515

Sist men absolut inte minst, underbara LOPPImagasin Sommar!
Tjejerna på LOPPI är så himla duktiga på att ta fram fina tidningar varje säsong som förutom härliga reportage innehåller helt GALNA rabattkoder! Jag ser mest fram emot att läsa mina två instagram favoriter, @kreativakarin och @hejhejvardag sidor.

IMG_5521bIMG_5523

Kommentera gärna!

