Båtplaner

Vi har då ständigt en massa projekt på gång! Det är takläggning, bröllopsplanering, lekplatsbyggande (mer om det sen) och nu båtköperi! Alltså en av sakerna känns ju egentligen tillräckligt, men det är helt enkelt så här vi fungerar.

Nu är vi alltså på jakt efter en båt – en enkel daycruiser ca 6 meter lång som vi kan göra små utflykter med från landstället och sova på ibland. Jag vill att den ska vara smart, liten, bränsesnål och bekväm, men har inga krav på att kunna köra snabbt eller på tuff sjö.

Helst tror jag vi vill ha en Uttern D55, men idag var vi och kollade på en Ryds DC20 som var fin, men i dyraste och största laget (enligt mig). Sen var jag förvånad över hur ”osmart” den var med förvaring och andra bekvämligheter. Jag som är van vid wakeboard båtar från USA förväntar mig både en massa cupholders och kylboxar i alla möjliga skrymslen, men här fanns inget.

Nej, jag tror vi fortsätter leta efter vår perfekta båt! Oavsett var det en skoj kvällsutflykt och barnen älskade det!

Kommentera gärna!

