Tropikariet i Helsingborg

Vi tog oss ut ur huset igår för att åka till Tropikariet i Helsingborg, och så glada vi är att vi gjorde det! Det var verkligen fantastiskt gjort, och häftigt hur nära man kom vissa djur. Det första rummet vi kom in i hoppade en hel flock lemurer omkring helt lösa! Så häftigt!

Näst i tur var såklart att titta på hajarna! Luddes favoritdjur. Båda barnen stod som förtrollade och tittade på fiskarna. Både svart- och vitfenade hajar fick vi se. Och Nemo, Doris och massa andra fina fiskar.

Det fanns flera våningar att gå igenom som var uppkallade efter olika världsdelar och områden. På ett plan fick Ludde och Filippa klappa på en Boa! Båda var så modiga och Ludde klappade så fint. Filippa försökte dock bara knipas.

Det fanns även en dinosaurievåning, men vid det laget var vi så trötta av alla intryck att vi mest plöjde igenom. Filippa kunde dock inte gå förbi utgrävningsplatsen utan att greppa en spade!

Jag kan verkligen rekommendera alla ett besök på Tropikariet och både stora och små hade det kul. Däremot var det inte direkt en höjdare för gravida mig då det var väldigt varmt och fuktigt där och emellanåt hade jag riktigt svårt att andas. Men oavsett definitivt en toppenutflykt!

Jag tog väldigt få bilder så nu har jag visat några från min och mammas (mormors) mobiler. Kan berätta att jag igår beställde en ny kompakt Canon som förhoppningsvis kommer höja kvaliteten på bilderna här på bloggen. Älskar min systemkamera, men nu med barnen har jag liksom tillräckligt med tungt att dra omkring på!

Kommentera gärna!

