Bröllopsinbjudningarna

Hej och hå, dagarna i Båstad är slut och Linus semester har äntligen börjat vilket innebär att vi är på Ålön. Så skönt att vara samlade hela familjen igen. Vädret är helt ok, även om det inte är temperaturer man förväntar sig i juli. Idag kommer min storebror med hans tre barn och hälsar på tills imorgon, så det blir toppen för Ludde och Filippa.

Jag bröllopsplanerar så gott jag kan och är fortfarande på ”samla inspiration” stadiet. Snart gäller det att skriva ordentliga listor på exakt vad som ska göras när. Linus och jag har delat upp det så att han ansvarar helt och fullt för mat och dryck (vi kommer servera tilltugg) och jag för att omvandla vår trädgård till en magisk plats. Vi började tjafsa om så många smådetaljer, så jag tyckte det var bäst att dela upp ansvarsområdena och bara lita på varandra!

Jag kom på att jag inte visat inbjudningarna än och det är kanske kul att se. Vi gjorde två olika, en till familjerna som var en mer traditionell bröllopsinbjudan som inkluderar en lunch på Ulriksdals värdshus, och en som vi kallade ”cocktailparty”. Vet inte om ni ser på bilden, men längst ner på den står det ungefär ”btw vi gifter oss tidigare på dan om ni vill komma på vigseln”. Vårt fokus är alltså FEST och inte bröllop.

Inbjudningarna har jag själv gjort i inDesign och lämnade sedan in på ett lokalt tryckeri. Blommorna ni ser är höstanemoner och dessa har inspirerat hela temat till bröllopet. Och flugorna som Linus och Ludde ska ha, hur fina är inte de? Ska visa Filippas klänning sen också. Sagolik!

Kommentera gärna!

