Gravidvecka 23 (22+7)

Jag tänkte först skriva att jag var i gravidvecka 22, men hoppsan, jag är redan fullbordad vecka 23 och imorgon går jag alltså in i vecka 24. Detta är på något sätt stort, för nu anses det vara en bebis i magen och inte ett foster.

Jag mår ganska som vanligt i kroppen nu. Om jag ska vara min egen läkare så tror jag att anledningen att jag hade så himla ont med foglossningen för några veckor sedan var för att jag höll på att luckras upp. Nu har det redan skett, och förutom låsningarna jag får så är jag inte speciellt besvärad längre. Det är lite tråkigt att det inte går att lägga sig i en solstol, utan jag måste alltid sitta upprätt eller ligga på sidan. Inte riktigt vad man vill under semestertider!

Däremot har jag känt mig väldigt låg på sistone, och det är väl en kombination av gravidhormoner samt stress inför bröllopet. Jag har känt mig ganska ensam i allt och önskat att jag haft någon att bolla mina idéer med (inte Linus då, vi har av förekommen anledning delat upp planeringen) vilket gjort att jag varit nedstämd. Jag har gråtit en hel del och mina barn blir förstås bekymrade, men de är så fina och tröstar mig. Jag tycker ändå att det är viktigt att barnen får se att även mamma mår dåligt ibland och att det är ok.

Här kommer en magbild iallafall. Jag tyckte inte den såg så stor ut på bilden, men så jämförde jag den med samma tidpunkt i graviditeten med Filippa, och hoppsan vad mycket större den är nu! Vart ska detta sluta… 🙂

IMG_0118

Categories JAG

Kommentera gärna!

