Semester?

Nu går vi in på barnens femte (och sista i följd) sommarlovsvecka, och visst har vi fått en massa mysiga stunder tillsammans. Men det har även varit jobbigt. Riktigt jobbigt. Sådär, hela kroppen värker och ens skalle håller på att explodera, jobbigt. UnderbaraClara skrev ett sånt himla bra inlägg om huruvida det är semester eller ej man har under småbarnsåren. Läs det!

En annan som beskrivit det så himla klockrent är fantastiska Louise Winblad som driver bloggen hejhejvardag och även instagramkontot med samma namn.

semesterbild-1024x639

Idag är jag vart fall hemma för att vila upp mig. Som sagt så värker hela kroppen och jag känner verkligen att jag tagit ut mig för hårt. Problemet när man (jag iallafall) mår lite bättre under graviditeten så vill man köra på i full speed (för att man kan!), men nu betalar jag alltså för det. Så Linus har dragit med barn och farföräldrar/svärisar till Kolmården, och jag önskar dem en riktigt underbar dag! Jag som egentligen är anti allt vad som heter djur i bur kan ju liksom inte säga nej till Ludde, tre år, som blir alldeles storögd när han pratar om att det finns björnar där. Sen min moster Birgitta såg björn uppe i Hälsingland i början av sommaren så har Ludde inte kunnat släppa tanken att själv få se en björn. Hoppas bara han inte förväntar sig björnen som bor med Masha

Jag kommer spendera dagen med att vila/sitta framför datorn. Jag har en hel del bloggande att ta ifatt, så det känns som en utomordentligt bra dag att visa lite vad vi hitills gjort i ”sommar” (räknas det som sommar även om man har höstväder?). Så det lär bli en hel del tidsinställda inlägg som jag kan portionera ut de närmaste dagarna. TBC…

Categories JAG

Kommentera gärna!

