Värmen…

Efter sommaren vi haft i Sverige är det svårt att föreställa sig hur varmt det kan vara och vi har liksom vant våra kroppar att 22 grader är varmt. Nu har vi ca 33 grader här ungefär dygnet runt och det känns som det inte finns något syre kvar i luften. Igår valde vi att äta efterätt inomhus klockan 21.00 för det var svalare än att sitta ute. Helt galet!

Men igår blåste det ganska mycket vilket man hemma hade avskytt men här älskar! Sen är havet ljummet men ändå svalkande och poolen perfekt tempererat, så så länge jag håller mig blöt känns det skönt.

I rummet måste vi köra ganska hårt med a/c:n, så risken är att vi blir förkylda men hellre det än som första natten då jag låg med blöta handdukar för att svalka mig.

Ludvig klagar en del när det blir för varmt också, och jag skugga när han inte är i vattnet. Vilket ju är klokt och bra! Filippa har inte riktigt samma självbevarelsedrift och när hon vill smita iväg går hon på både hett underlag och i gassande sol. Som tur är håller hon sig ganska lugn.

Nu har vi en ny dag framför oss som säkerligen kommer innehålla precis lika mycket sol och bad! Det är ingen Bamseklubb idag, men istället kommer barnens farmor och farfar på besök. Dom har ju sin lägenhet inte allt för långt härifrån som dom besöker några veckor på vår och sensommar/höst. Kanske det innebär att Linus får händerna fria att ta en magbild på mig i fullbordad vecka 31! Imorgon går jag in i vecka 32…

Kommentera gärna!

