Turkiet Seven Seas Side: Dag 4

Igår, söndag, hade personalen på Fritidsresor ledigt, vilket innebar att Bamseklubben var stängd samt de andra aktiviteterna och showerna. Istället fick vi besök av farmor och farfar som annars bor en bit bort i Avsallar.

Jag började dagen med att gå ner till frukosten själv. Vi stänger av a/c:n under natten då det blir för kallt, men i ”mitt rum” blir det supervarmt och kombinerat med att jag alltid vaknar först (idag 7.30) så ligger jag alldeles för länge utan att få någon mat i mig. Även om jag klarar mig hyffsat bra utan att äta regelbundet, så är frukosten superviktig. Igår blev det omelett gjord på beställning samt yoghurt, pannkakor, frukt och cappuccino.

Efter att hela familjen fått i sig frukost gick vi ner och la oss vid stranden och mötte upp med farmor och farfar. Det blåste ännu mer igår och vågorna var riktigt höga. Vi hängde oavsett där i några timmar. Jag föredrar saltvatten framför klor alla dar i veckan, och Filippa gillar att gräva i sanden.

Vid lunch gick vi upp till poolområdet igen och Ludde och jag roade oss med att flyta runt i en ström på en gigantisk sköldpadda. Tyvärr har jag inga foton på det men måste sett ganska roligt ut.

När vi ätit och Filippa somnat försökte jag få Ludde att också somna vid stranden, men det var ju stört omöjligt. Istället ville han bara busa i vågorna och jag måste erkänna att jag också hade skoj. Det var något av det bästa jag visste som barn. Så ingen sömn blev det för Ludde igår.

Lite mer poolhäng hann vi med innan vi gjorde oss redo för middagen. Jag käkade ett helt berg av otroligt goda calamaris som en kock stod och friterade och barnen åt kyckling som vanligt. Ludde har blivit så hemma här nu att han gärna går och tar mat eller dryck själv. Ibland fastnar han vid teven som visar Bamsefilmer.

Fastän det inte var några shower och att Ludde inte sovit under dagen kom vi nog inte i säng förrän vid 22. Förstår inte hur ungarna orkar… Men jag själv får minst 9 timmars sömn per natt så klagar inte!

Kommentera gärna!

