Loppievent Babylove

Klockan 20.20 och båda barnen sover men INTE jag! Hurra! Måste ses som en framgång. Jag somnar nämligen alltid samtidigt som barnen, och visst, jag behöver sömnen. MEN ibland skulle man så himla gärna få något gjort istället. Som tex att blogga. Mina dagar är så överfulla med jobb och diverse uppbokningar (igår fick jag tex skjutsa Linus till flyget kl 13 för att åka till förskolan direkt efter och fotografera en gruppbild på barnen och idag hade Ludvig logopedtid på förmiddagen) att jag hinner liksom inte med.

Så nu är det hög tid att berätta lite kort om Loppieventet jag var på i måndags. Eventet i helhet var verkligen superbra anordnat och definitivt det bästa bloggeventet jag har varit på! Registreringen funkade smidigt, och allt började på tid. Vi fick plocka till oss wraps eller sallad från Panini och dricka från Vitamin Well, och till barnen tror jag det fanns klämmisar.

21795684932_8022fbac76_k

Ganska snabbt efter vi blivit insläppta satte eventet igång, och denna gång var det Claudia Galli som var värdinna och hon skötte rollen utomordentligt. Sen fick vi lyssna på presentationer från sponsorerna, och för mig var de mest intressanta Trygg Hansa tillsammans med Life in Mind som pratade både om vattensäkerhet och vad man gör när en bebis eller barn sätter i halsen. Så himla bra att upprepa, upprepa och upprepa detta!

Lloyds Apotek kom och berättade om sin nya tjänst – babykonsultation där man får sitta ner med en pharmasist och gå igenom eventuella frågor man har både om produkter och babyskötsel. Man kan även registrera sig och plocka ut en babybox med diverse produkter på deras apotek. Det har jag gjort och ska försöka hämta ut den imorgon!

Härliga Charlotta som är en av grundarna till Loppi tillsammans med Jennifer som driver bloggen FruReinhold berättade om tjänsten Loppishopping där man samlar poäng genom att shoppa. Poängen i sin tur byter man ut mot presentkort på valfritt företag som är anslutet till tjänsten. Själv har jag shoppat både på lekmer.se och på ellos.se och samlat poäng. Så enkelt och bra! Tips tips.

21795571202_cb5c6c05b2_z

Sen fick jag även möjlighet att prata med skaparen av Babynest – originalet. Sån himla imponerande kvinna som i princip driver företaget själv. Vad jag gör är ju väldigt annorlunda från henne, men hon är verkligen någon att se upp till!

När alla presentationerna var över och vi fått mingla med sponsorerna fick vi hämta ut våra välfyllda goodiebags innan det var hemgång. Ska jag vara ärlig så har jag knappt hunnit titta igenom hela innehållet, men några saker har jag redan använt/ätit upp. Jag ska lägga upp lite mer info om produkter som jag gillade extra mycket senare!

21793132601_9373b0d386_z
Alla bilder är tagna av Oscar Jettman

One thought on “Loppievent Babylove

  1. Halloj!
    Vilket härligt blogginlägg! Jätteroligt att du ville komma på vårt LOPPIevent Babylove. Hoppas du fick en härlig dag fylld med massor av inspiration! 🙂

    Kramar,
    LOPPIgänget

Kommentera gärna!

