Gravidvecka 35 (34+2)

Pust och stön så har vi gått in i vecka 35! Jag var hos min barnmorska för koll och lite vanliga prover. Järnvärdet hade skjutit upp till 126 tack vare att jag käkar mina niferex, så det fick jag guldstjärna för och nu behöver vi inte kolla det igen även om jag ska fortsätta käka järntabletterna. Sockret var också bra och jag hade lågt blodtryck. Caspers hjärta lyssnade vi förstås också på och det tickade på som bara den.

Det enda ”negativa” var att jag inte gått upp i vikt de senaste veckorna och låg kvar på 70kg och SF måttet hade bara ökat 1cm till 31cm. Jag har haft supersvårt att äta de senaste veckorna, dels för att det känns som det inte finns någon plats för mat, och sen har jag fått såna jobbiga magkramper. Dessutom har jag inte haft någon aptit. Vi ska ses igen om två veckor exakt, så då får vi se hur han ligger på kurvan.

En barnmorskestudent var med under besöket, och hon reagerade på hur mycket han rörde på sig och hur mycket hon kunde känna hans olika kroppsdelar. Jag har ju tyckt att det varit ganska extremt hur väl man känner honom ovanpå magen, och lite roligt att få det bekräftat av någon som känner på många magar! Jag sa förresten till att dom inte skulle klämma så mycket då jag fick så ont sist, och det förstod dom såklart och endast studenten (som är mycket mer försiktig) kände så inget ont denna gång!

IMG_7962
IMG_7994IMG_7989

One thought on “Gravidvecka 35 (34+2)

Kommentera gärna!

