Förlossningstankar, graviddiet och babybox

Alltså natten som har varit… Jag har nu gått in i vecka 36 vilket tydligen för mig innebär att man spenderar nätterna med att klocka värkar. Det läskiga för mig är just hur snabbt mina förlossningar har gått, och jag har haft hanterbara värkar fram till strax innan krystvärkarna. Samtidigt så vet jag ju att värkarna som sker nu under natten inte är ”the real thing”, men en vacker dag (natt) kommer det vara på riktigt, och vad gör jag då? Linus är ju borta varannan vecka (som nu) fram till BF datumet, och jag har ju två andra barn att tänka på.

Som tur är har jag så fantastiskt fina människor i mitt liv, och jag känner nu att jag har bra backup veckorna framöver. Våra fina grannar Sanna och Rikard är on call på nätterna och de bor vägg i vägg med oss och har utflyttade barn, så dom kan komma över på några minuter ifall jag behöver åka in snabbt. Och på dagarna (och de nätter som grannarna är borta) finns förskolemamma-vän Johanna tillgänglig som är mammaledig, och det finns säkert flera andra föräldrar från förskolan som skulle hjälpa till om jag bad dom. Skönt! Sen kommer självklart Linus föräldrar hit, men dom bor ju längre bort, och jag vill då inte föda barn i hallen bara för att jag väntar in barnvakter! Pust, önskar man bara visste exakt NÄR man skulle föda så skulle man slippa denna stressen.

Efter jag (med nöd och näppe) överlevde morgonen med påklädning av barnen samt avsläpp på förskolan så åkte jag och handlade allt gott jag kunde tänka mig. Egentligen vill jag bara dricka all min föda nu för tiden då jag a) alltid är törstig, och b) det finns ingen plats för mat i magen, så köpte jag smoothies, juicer och nyponsoppa. Och en massa tassimo espresso kapslar och gofika, för fika finns det alltid plats för!

Jag passade även på att hämta ut min Libero Startbox på Ica som hade finfint innehåll. Speciellt imponerad var jag över vår Ica Maxi Häggviks tillägg av superbra kuponger och fint brev. Dom är verkligen duktiga där. Och gissa vad dom håller på att bygger för tillfället? Ett riktig Starbucks kafé inne i affären!!! Känns mega lyxigt.

Nu ska jag nog fika lite och se en film. Allt annat får vänta nu och vet ni vad, det känna helt ok!

Kommentera gärna!

