Shopping till Ur & Skur barn!

Barnens vintergarderober behövdes verkligen fyllas på, och när det kom en 25% kupong i brevlådan på xxl så kände jag att det var lika bra att passa på! Under vinterhalvåret har våra barn endast underställ och fleecelager på sig på Föris. Jag förstår verkligen inte de som lägger ut fina outfits bestående av skjortor och jeans eller bomullsklänningar på instagram. Har verkligen barnen på sig sånt nu när det är kallt? Är dom inte ute under dagen? Måste ju vara hur kallt som helst och då spelar det ingen roll hur fin man är. Åtminstone för Ur & Skur barn så gäller det att alla lager som barnen har ska vara gjorda i funktionsmaterial för att dom ska hålla sig torra och varma!

Det blir ju att tvätta ganska ofta eftersom man kanske bara har några upplagor, så nu har vi åtminstone fyllt på en del. Tre underställ set samt strumpor och vantar till Ludde och ett underställ set samt strumpbyxor och strumpor till Filippa. Hon ärver ju av Ludde, men är så liten fortfarande att jag måste köpa lite extra smått.

Sen fyndade jag även ett mellanlager i merinoull till Filippa från Devold. Det hade kostat 749 kr men jag fick det för 200 kr och sen minus 25% (pga kupongen). Älskar xxl! 😁 Totalt gick allt på strax under 900 kr. Sjukt nöjd med mina inköp! Och dessa kommer användas mycket och länge!

Jag har även köpt en ny overall till Ludde fast på nätet. Det blev en Didriksons i år igen från lekmer.se. Jag använde Loppi Shopping, overallen var nedsänkt, jag hade en rabattkod samt fick en bonuscheck på 100 kr. Mycket nöjd! Nu hoppas jag bara att den inte är allt för stor då jag köpte storlek 120cl eller 6-7 år! Men Didrikssons är litet och Ludde är ju lång…

didriksons-overall-migisi-black

Filippa är dock superbekväm i Polarn overallen hon ärvt av Ludde. Fantastisk kvalité och ser ut som ny. Skor ärver Filippa i vanlig ordning också, och Ludde har kängor som han ärvt av min kompis Ninas barn.

Så nu är barnen kittade för vintern! Bara Casper som kommer behöva en overall/åkpåse, men den tänkte jag vi faktiskt kan önska oss i present istället. Min mammapeng har använts upp nu! 😁 Jag ska lägga upp ett litet kollage på grejer han och jag önskar oss sen för er som är intresserade. 😉

Kommentera gärna!

