PÅ/AV

När det kommer till mina vanor med sociala medier så är jag verkligen på eller av. Ena veckan kan jag kolla instagram/Facebook/bloggar hur noga som helst och uppdatera mina egna kanaler flera gånger om dagen, men sen får jag bara nog och undviker allt i flera dagar. Det är som jag går från att ha ett jätte behov av att dels ha den formen av kontakt med omvärlden, men även bekräftelsen, till att bara vilja stänga av allt det där och endast leva irl. Jag säger inte att något är bättre eller sämre, bara att det är så jag fungerar och anledningen till mitt på/av beteende.

Sen sist har jag iallafall hunnit med att jobba en del. Det går inte värst snabbt, men tre babybäddar och tre mössor har jag åtminstone sytt. Imorgon ska jag försöka ge mig på en tältförfrågan. Sen har jag även träffats med lite vänner och stressat ner. Det är ganska befriande att spendera en hel dag utan att egentligen åstadkomma någonting. Är man gravid i vecka 37 är det tillåtet. Och apropå det så kommer en graviduppdatering. Hittar bara inte fjärrkontrollen till kameran vilket förstås försvårar möjligheten till att fota mig själv. Mobilselfies = not so much me.

Nej, nu ska jag försöka sova trots lille ninjan i magen. Bilden på sovande Filippa har inget att göra med inlägget, men hon var bara så söt häromdagen när hon somnade på soffan efter föris i sitt nya ullunderställ. ❤

Kommentera gärna!

